Verslag en mededeling - Reisverslag uit Iganga, Oeganda van Lisa & Maureen Huurdeman, van den Berg - WaarBenJij.nu Verslag en mededeling - Reisverslag uit Iganga, Oeganda van Lisa & Maureen Huurdeman, van den Berg - WaarBenJij.nu

Verslag en mededeling

Blijf op de hoogte en volg Lisa & Maureen

06 Oktober 2012 | Oeganda, Iganga

Lieve Volgers,

In de afgelopen tijd is er weer heel veel gebeurd.
Vanmorgen zijn we samen met Sister clair naar Sister Eva gegaan want zij lag in het ziekenhuis wegens een operatie aan haar buik. We zijn samen met Adikini, Moses, Robert en Regina (kinderen van babies home) gegaan. Ook hebben we Lepra patienten bezocht. Dit was wel heftig om te zien dat de bacterie als het ware het lichaam opeet. Gelukkig krijgen de mensen nu medicijnen en zijn de meeste wonden geheeld.

Voor de rest hebben we afgelopen week Het 1 en ander in het dorp meegemaakt. Zo zagen wij een man Poedelnaakt achterop de boda (brommer) zitten met bloed aan het gezicht. Inwoners van het dorp en beveiligers renden achter de man aan en sloegen hem. De man was een dief en werd door de dorpelingen wel onder handen genomen.
In dat zelfde uur was er een benzinetank in de greppel gevallen en hebben de burgers al het benzine van de man gestolen. (Sneu).

We zijn ook nog samen met de zorgmoeders naar de stad geweest en hebben ieder geld gegeven zodat zij nieuwe kleren konden kopen. Hier waren zij en wij erg blij mee!!
Ook hebben we de beveiligster van het terrein getrakteerd.

We hebben ook nog zeeppakketjes voor de zusters gemaakt.

Voor de rest zijn we veel bij babies home geweest en hebben wat verschillende activiteiten met de kinderen gedaan. Het is elke dag een beetje hetzelfde dus denk aan, Knuffelen, Praten, Zingen,Dansen,Spelletjes,1op1 aandacht!

HIER VOLGT DE MEDEDELING.

Na een lange maand hier te verblijven hebben wij besloten om onze reis wat in te korten. We gaan een maand eerder terug naar huis.
Hier hebben we heel goed over nagedacht en veel over overlegd.
We geven het project een flinke financiele steun en we helpen ze zo goed waar we kunnen!!
Maar toch hebben wij besloten om onze reis in te korten.
Wij hebben gemakkelijk ons vliegticket om kunnen boeken en
24 oktober gaat ons vliegtuig terug naar Nederland.

Tot dan. x

• 06 Oktober 2012 - 15:21

Nicole (bolle):

Heee Lisa,

Wat leuk om weer een verslagje van jullie te lezen. Zo krijg je een beetje een idee wat jullie daar doen en meemaken. Het is ook wel heftig zeg. Maar wat super dat jullie er zijn en deze mensen ondersteunen! Ze zullen heel blij zijn met jullie twee.
    Nog veel succes en plezier de laatste weekjes. In oktober ben je weer op Nederlandse bodem. dat is ook wel weer heel fijn :). Hoop je dan snel weer te zien!

Liefs,

Nicole

• 07 Oktober 2012 - 19:31

Daatje IJzerman:

Hoi Lisa en vriendin,

Heel bijzonder,wat ik allemaal lees,dat wat jullie daar doen, maar ook wat jullie allemaal meemaken.
    Wat mooi dat jullie met z"n tweeën zijn,en met elkaar kunnen praten, als het soms te zwaar en moeilijk is.
    Jullie betekenen heel veel voor die kinderen daar,dat jullie zoveel liefde geven en aandacht wat ze zo brood nodig hebben.Ik denk vaak aan jullie en bid voor jullie! Hoop dat jullie nog een paar mooie weken hebben,en ook kunnen genieten.De Heer zegene jullie, en is jullie beschermer.
    Wat mooi dat jullie ons op de hoogte houden van jullie wel en wee.

Lisa je hebt er een prachtig neefje bij gekregen, het is een heerlijk mannetje.

Lieve groet,

Daatje & Fred

• 07 Oktober 2012 - 23:07

Patrice:

Dag lieve meiden,

zo bijzonder te lezen over jullie ervaringen. Wat is het toch een andere wereld voor ons hè.
    Heel knap hoe jullie weten stand te houden. Alle inbreng helpt de mensen daar.
    Voor jullie een onuitwisbare ervaring die jullie zal vormen. Maar de mensen daar zullen zeker ook aan jullie terugdenken.
    Wij zijn net terug van vakantie en hebben ons geen dag verveeld. Zo tegen het eind van de vakantie luierend en onze vrije tijd overwegend, bedachten wij hoe het voor jullie moet zijn om de dagen op zo'n andere manier te beleven als je niet veel om handen hebt en niet veel kunt doen.
    Zoals zo vaak al gezegd, alle beetjes helpen, maar het moet voor jullie een heftige klus zijn, met name het doormaken van de lange dagen.
    De financiële bijdragen in alle vormen zoals jullie hebben gedaan en nog doen, helpen uiteindelijk deze gemeenschap. Besef dat 'onze euro' voor deze mensen veel meer waarde heeft.
    Alle beetjes helpen.

Het aftellen is begonnen, nog tweeënhalve week kunnen jullie zorgen, liefhebben, dienen, ervaren en genieten met en van de kleintjes daar. Het zal ook weer fijn zijn om naar huis te gaan daarna en dan zullen wij jullie in onze armen sluiten!

Dikke kus weer, liefs van René en Patricia

• 09 Oktober 2012 - 00:33

Annemieke Rooze:

Hoi lieve dames,

Altijd weer leuk jullie verhalen te lezen.
    Het is al laat hier maar dacht toch nog ff kijken bij Maulies...

Fijn dat alles goed gaat met jullie, en veel bijzondere dingen meemaken.
    Mensen zijn ook wel hard voor elkaar begrijp ik, zoals die bezine die ze dan maar ff stelen,
    ah wel sneu idd.

Nog 2 weekjes ongeveer dan komen jullie weer zu hause, leuk om jullie weer te zien!

Nog veel plezier samen. X

• 09 Oktober 2012 - 18:31

Priscilla En Fam.:

Mooi om jullie verslagje te lezen!! Wat een ander leven he?!! En best heftig wat jullie zien! Heb bewondering voor jullie!! ik weet precies hoe het daar is! Jinja is genieten hè! Bestaat Aussies nog? Deze werd gerund door een Australische vrouw. Ik at daar regelmatig. Als je mijn naam noemt en Mbale dan weet ze vast nog wel wie ik ben :) en Jinja's babbieshome bezocht?? En al geraft op de Nijl? Echt genieten allemaal! Ik ga volgend jaar maart naar Oeganda dus dan zal ik iedereen daar weer de groeten van jullie doen ;) fijn dat jullie de 24e weer terug komen! 'laat zo je licht schijnen voor de mensen opdat zij jullie goede werken zien en de Vader die in de hemel is zullen verheerlijken!!' math. 5:16 veel zegen!! Liefs Pris en Fam.

• 10 Oktober 2012 - 23:22

Anna :

Goh wat zitten jullie daar al lang he? Als ik bedenk dat we 2 weken in Egypte geweest zijn en hoe lang het dan is en dat is dan gewoon een leuke vakantie. Wel mooi dat jullie zoveel fijne dingen met en voor de kinderen doen daar. Morgen op Safari lijkt me leuk! Wat maak jullie allemaal weer mee dan. Maak mooie foto's voor als jullie straks weer thuis zijn. Geniet er nog even van samen en van het mooie weer, het wordt hier steeds kouder vooral s'nachts. Heel veel liefs van ons allemaal.

• 11 Oktober 2012 - 17:04

Renate & Jos:

Hallo Lieve Lisa en Maureen,

We hadden de meeste verhalen al van jullie gehoord (via telefoon)
    .. .. ja het is een heel andere wereld.

Maar wat jullie doen is TOP !

We kunnen niet wachten om jullie weer in onze armen te sluiten !

Dikke kus en heeeeeel veeel liefs van ons !

Renate & Jos

• 19 Oktober 2012 - 09:56

Renate En De Rest;):

Lieve Lisa!
    Wat gaaf om alles van jullie te lezen! Wat hebben jullie al veel meegemaakt!
    Leuk om t volgende week een beetje live te horen!
    Josh kan niet wachten je te zien!!En jij bent vast ook blij om hem te zien;)
    Ga nog even lekker genieten samen daar!
    Dikke knuffel ook van Mies en de kids,
    Renate.